Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.09.2021 20:57 - Малко "тракийска" география, според последните издирвания на българските следи
Автор: dobrodan Категория: История   
Прочетен: 1926 Коментари: 8 Гласове:
5

Последна промяна: 17.09.2021 16:30

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
      Днес ще запозная читателите с поредните изненади за историята на българския род.
Отпуснете се, има нужда. Фактите са......донякъде странни......меко казано. Излиза, че споменът за българите е оцелял доста дълго и то на изненадващи места.
     Започваме.

     Серика. Звучи познато :). Всъщност......още издирвам от кой език идва "сер". Кандидати има.......но......малко по на изток......всъщност......не на този континент.    image   

     Средата на 15 век. Флорентинскa карта на света въз основа на 1-ва (модифицирана конична) проекция, Якоб Ангелусе от 1406 г. Латински превод на Максим Планудес в края на 13 век по преоткрити гръцки ръкописи на Птолемей от 2-ри век. География. Серика е показана в далечния североизток на света.   

     Известен писател пояснява, че макар и Seres да са китайци, Serica е само източната част на Китай, защото тогава Китай включва и Централна Азия също, тази Serica я нарича Долна България.

image


       image
     "Но аз никога не съм казвал, че Китай е Серика на древните. Само г-н Шмид изглежда не е наясно с нещо, което е известно че през II в. от н.е. западните граници на Китайската империя се простират до планините Цунлин и горното течение на реките Яксартес и на реките Яксарт и Оксус. Китайските търговци пристигали на тълпи до тези граници и търгували с коприна и други стоки. Древните китайци са наричали Сера именно тези, които са се разпространили на Запад. Страната, наречена Серика, както е посочено в Птоломей, е само източната част на малка България, а метрополията Сера е едно от главните места на китайското правителство." 
                         Посочвам линкове към авторите.

  https://archive.org/details/b22007982_0001/page/488/mode/2up?q=lesser+Bulgaria+seres+

   https://books.google.bg/books?id=iuR1UkeHO8MC&pg=PA114&dq=Chine+Petite+Bulgarie&hl=en&sa=X&ved=
2ahUKEwj_2fmw3uXyAhW
JRfEDHXcEA2Y4FBDoAXoECAUQAw#v=onepage&q&f=false


     "Така се оказа че Серика е само източната част на Китай, а Китай е "Долна България" (преводачът обърква "малка" с "долна", Lesser  е на английски).

     Източен Туркестан също в други книги е наречен Долна или Малка България.

image

 
Интернационалната европейска новела от 19-ти век през 1883 пише за един инцидент.  Понеже тогава Франция решава да колонизира Индокитай, се стига до конфликт между Франция и Манджурската империя в града Тонкин. Тонкин е топоним във Виетнам, обозначава днешния Ханой (хм, защо хан-ой, буквален превод "градът на хана")........
    Новелата пише, че френско-китайският конфликт се е случил в "България".

                                             Тонкин в Дунавска България ли е? :):):):)

https://books.google.bg/books?id=5Yio13WG5coC&pg=PA267&dq=chinois+ou+Bulgarie&hl=en&sa=X&ved=2ahUKEwjGuc
2E9uPyAhUFQvEDHVSUAlgQ6AF6BAgMEAM#v=onepage&q&f=false


image  
Първият абзац: "....le conflict franco-chinois, incident survenu en Bulgarie...".

Я да видим как са изглеждали владетелите на Индокитай :).

image           




         image 



        image             


С нетърпение очаквам някой тракофил прочувствено да се изкаже как според Ганчо Ценов Тонкин е старото име на Долна Баня........


Тази книга е писана от един европеец в Америка, доста интересна, прави особено много връзки между Източна Азия и Америка; това че името Тунгус се срещало там; общи имена в Китай, Финландия, Европа и Америка, това, че Камчадалите са се наричали ИТЕЛ-МАН, тоест населяващи Ител....... :):):)!!!

https://books.google.bg/books?id=Zx4-AAAAYAAJ&pg=PA149&dq=Oigurs+Huns&hl=en&sa=X&ved=2ah
UKEwix8cPH3vHyAhXsgP0HHfZ
kBDE4ChDoAXoECAYQAw#v=onepage&q=Itel&f=false

Нещичко по хунския въпрос има и у Чарлз Валансий, всъщност за хуните се е знаело, че имали клон в най далечния край на Азия - Кунадани, от тях идвало името на Канада....

image  



През 18-ти век Йохан Тунман, също бележит историк за времето си, нарича всички Кимерийци, Скити, Тюрки, Татари, Хуни и прочие българи дори........ 

Полюбувайте се, направо в линка:

https://books.google.bg/books?id=1bc3AAAAYAAJ&pg=PA60&dq=Boulgares+Skythes+crime%C3%A9&hl=en&sa
=X&ved=2ahUKEwil38ypy_fyAhU-QvEDHdiuBwYQ6AF6BAgDEAM#v=onepage&q=Boulgares%20Skythes&f=false

Филип Йохан фон Страхленберг. Шведски офицер, немски географ. По време на пребиваването си в Русия се запознава с историята на етносите и хората там, натъква се и на хроники на Абулгази Бахадур........(за последния има доста информация, така че при желание лесно се намира).
Както останалите европейски историци ползва термина скити обобщаващо и нарича тартарите азиатски скити и т. н,  но назовава Тартарите и Скитите "българи", пише много за тях, с други думи, история на българските племена...

Например това:

https://books.google.bg/books?id=WDYsAQAAMAAJ&pg=PA70&dq=tartarian-bulgarian+language+tumen&hl=en&sa=X&ved=2ahUKEwizj82Bz_fyAhUGRPEDHY
9xAMoQ6AF6BAgEEAM#v=onepage&q=tartarian-bulgarian%20language%20tumen&f=false

"В Тартар-Българския език Тюмен означава 10 хиляди, и азиатските скити, техни наследници..." Азиатски скити нарича Тунгусите (Манджурите) и Монголите и т. н., после пък пише за Българи-Скити :):):).


image Страница 24.


Зигмунд Якоб Баумгартен, "A Supplement to the English Universal History: Lately Published in London ..."
         https://books.google.bg/books?id=2UUQAAAAYAAJ&pg=PA11&dq=tartarian-bulgarian+language+tumen&hl=en&sa=X&ved=2ahUKEwizj82Bz_fyAhUGRPEDHY9
xAMoQ6AF6BAgLEAM#v=onepage&q=tartarian-bulgarian%20language%20tumen&f=false

Гералд Масей през 19-ти век подобно на Раковски пише свой труд. Привърженик е на спиритуализма и за разлика от Раковски смята Африка и Египет, а не Индия като майка на цивилизацията. Също като Раковски осъзнава, че и там са.... българи.

"Етнонимът Болг или Булгар е най старият в света, Кафирите (най-древните вътрешни африкански племена), от които идват древните Египтяни, пазят това име още от времето дори на библейския Пелег, това име е обиколило света....."

image


image

"                                            "Книга на Началата".

https://books.google.bg/books?id=1yZLAQAAMAAJ&q=Gerald+Massey+Bulgars+herd&dq=Gerald+Massey
+Bulgars+herd&hl=en&sa=X&ved=2ahUKEwju8M-_0ffyAhXvSvEDHUGHAPUQ6AF6BAgDEAM


Още някои неща по Чарлз Валансий. Трудовете му са наистина важни, за него всичко е скитско (общ термин, който европейците ползват). Ной е скит, Атлантида, Яфетическите, Семитските, Хамитските народи са Скити, Японци, Китайци, Етиопи, Индуси, Траки, Тюрки, Монголи, Хиперборейци и буквално всичко може да се проследи до тия скити от Волга; общо име за скитите е Болг  и пише и за Болг и Българи като едно и също нещо. Той буквално е направил собствена версия на "Джагфар Тарих"!

image


image



image


     Негови книги в линковете, водят и до определени страници:

    https://books.google.bg/books?id=WokOAAAAQAAJ&pg=PA198&dq=charles+vallancey+north+
pole&hl=en&sa=X&ved=2ahUKEwjdnInT_ZfyAhX
Cgf0HHex9ALoQ6AF6BAgIEAM#v=onepage&q&f=false

     https://books.google.bg/books?id=RRtmAAAAcAAJ&pg=PA4&dq=charles+vallancey+cush&hl=en&sa=X&ved=
2ahUKEwiYsJOPrfTyAhXpSvED
HdEIBZ4Q6AF6BAgLEAM#v=onepage&q&f=false

      https://books.google.bg/books?id=hE0NAAAAIAAJ&printsec=frontcover&dq=vindication+vallancey&hl=en&sa=
X&ved=2ahUKEwiD7Mv51oXvAh
Usi8MKHXlpAH4Q6AEwAHoECAAQAw#v=onepage&q&f=false


     Първоначално в нордическите саги Гардарики е земята на бог Один, същата със свещеното дърво по средата, или Северния Полюс и Хиперборея, в много късен етап романтично Русия е наричана Гардарика, но това е друга история. Гардарика също е била позната като българска земя :).
       Има една френска поема от 12-ти век, Huon of Bordeaux (Huon de Bordeaux), в нея пише за Северния Полюс и Хадес като "Болгара". Оказва се, че е другото име на Авалон (пак Хиперборея), владение на героя Оберон. Оберон пък е племенник на кого? На крал Артур, естествено:).

image

 


image



image

     
     Най-чистосърдечно питам: в "Института по исторически изследвания" към БАН не познават ли ако не друго, то скандинавските саги?

     Как е възможно човек да седне зад клавиатурата и да намира неща, на които у нас нямам информация да е обърната и капка внимание?
                                             ТОЛКОВА ЛИ Е ТРУДНО?

    Господа и дами учени и ученки :):):), тези материали дължите на труда на човек, който е на възрастта на внуците ви. Успял е да ги изнамери за броени месеци.
                                          Вие.....къде бяхте?!

                  Остава ни само да се гордеем, че този младеж е
БЪЛГАРИН.
                        Лично аз съм щастлив да го познавам. За вас.....не знам....












Гласувай:
6



1. dobrodan - На другаря с минуса специално ще посветя следващия постинг.
13.09.2021 09:29
Ще стане дума за....Ботев. Да, за калоферския поет-революционер от учебниците.
Само че в тях комай няма и помен от едни изключително любопитни редове.....интерпретирани по определено смехотворен начин :):):) от научните ни работници.
Когато човек реши сам да се направи на глупак, дори и аз не мога да го спра.
Разбрахте ли, скъпи ми приятелю?
:):):):):):):)!!!!!
цитирай
2. notfun - разбраахме)) многоо хубави Видеа, си избрал.краси..Благодаря ти..който, търси..)
13.09.2021 11:24


Когато човек реши сам да се направи на глупак, дори и аз не мога да го спра.
Разбрахте ли, скъпи ми приятелю?
:):):):):):):)!!!!!
цитирай
3. dobrodan - Видеата са направени и ъплоуднати от същия този млад мъж,
13.09.2021 18:25
който периодично споделя с мен работата си :).
Когато човек знае какво търси, току-виж успял и да го намери:).
Аз, както знаеш, работя предимно по преводи :).
Не е много, но все е нещичко.
И буквално мразя независимо кой да ми се прави на ни лук ял, ни лук мирисал.
Това е най-отвратителния тип човешко поведение.
Няма "добър ден", няма "да ти е@а майката".......минаваш и дрискаш......защото не разбираш нищо от това, което четеш.....иска се малко багаж за разбирането, ама отде?
Това, което си направил за себе си, умира с теб.
Това, което направиш за другите, може да живее дълго след като те няма.
Въпрос на гледна точка.
цитирай
4. milady - аз затова, те харесвам ) днес ,исках да запиатм щапаеов, защо, Хитлер, е бил баш Ариец..
13.09.2021 22:11
,, и към Милена, и към Тигъра, бих оптправила въптоса..
когато, зададеш правилният Въпост, Отговора, сам, те намира )
дерзай, краси, Аз, съм за Визионерите...Тези, които, Прават Пътечки..
другите, да се "натискат" в Локвата на Матричката )

/Това, което си направил за себе си, умира с теб.
Това, което направиш за другите, може да живее дълго след като те няма.
Въпрос на гледна точка.
цитирай
5. mt46 - ...
13.09.2021 23:37
Вероятно "Сердика" идва от келтското племе серди. Може би коренът е "серд"... За любителската лингвистика знаеш мнението ми... :)
цитирай
6. dobrodan - Точно така е, Марине :), здравей и добре дошъл.
14.09.2021 11:55
Да, на тях са наименувани Сердика и остров Сардиния също.
Етнонимът им означава ас-орда :):):). Ас-ер-дьi-кьi и ас-орда-ен-ия.
Невъзможно е да бъде "любителска лингвистика" :):):).
Виждаш и сам.
цитирай
7. milenavarbanova9 - към добродан
15.09.2021 20:11
Здравей, добродане,
Ти май ще се окажеш гениален. Картите - които, струва ми се и друг път си публикувал - сега е наведпханамного мисли. Не, не че българите са тюрки. Съвсем друго е, но трябва да си изясня идеята, която ме осени, благодарение на твоята статия. Наистина интересно!
Приятна вечер!
цитирай
8. dobrodan - Милена :):):), аз съм далеч от "гениалното" :).
15.09.2021 20:46
Просто търсене и логика. Нищо повече не е необходимо!
Да, българите не са монголоидните тюрки, които познаваме днес.
Просто от българите са произлезли и тюрките :).
Не е приятно, но смятам, че ще можем да го преглътнем.
Ако търсим истината:).
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: dobrodan
Категория: История
Прочетен: 1043040
Постинги: 381
Коментари: 4984
Гласове: 4142
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031